SP SWF steunt gezamenlijke actie “Samen tegengas”

6 juni 2018

SP SWF steunt gezamenlijke actie “Samen tegengas”

Foto: SP

Afgelopen zaterdag was er een noordelijke manifestatie tegen gas- en zout winning. Samen met vele actie groepen kwamen we bijeen om onze bezorgdheid uit tespreken. Onze afdeling deelde mondkapjes uit tegen de smerige giftige lucht bij REC.

Na de brief van minister Wiebes over de kleine gasvelden, waarin hij groen licht geeft voor proefboringen en het leeghalen van alle kleine gasvelden, lijkt het er steeds meer op dat onze regering de winning van gas uit Groningen aan het verleggen is naar deze gasvelden. Friesland heeft vele van deze velden. Ook in Súdwest-Fryslân zijn een aantal van deze kleine velden oa in Oppenhuizen en Heeg.
Het blijft onduidelijk wat de gevolgen voor de bodem zijn voor nu, maar ook op langere termijn. SP SWF was er daarom bij om onze zorgen kracht bij te zetten. Samen met andere SP afdelingen, politieke partijen en actiegroepen uit heel Friesland, maar ook uit Groningen, Drenthe en Woerden.

Foto: SP