Acties tegen gas

15 december 2018

Afbouw is geen opbouw manifestatie

Foto: Anjo de Haan

Op 13 december zijn actievoerders uit het hele land, waaronder SP Súdwest-Fryslân en LaatFryslanNietZakken (LFNZ), naar de rechtbank in Groningen gekomen om, op initiatief van Stichting Tsjingas uit Opsterland, te protesteren tegen nieuwe, bestaande of uitbreiding van gaswinning. Op inmiddels meer dan veertig (!) plekken in Nederland zijn plannen voor nieuwe boringen, uitbreidingen van bestaande gaswinning of het opnieuw in gebruik nemen van gesloten gasputten. Daarbij wordt ook steeds vaker “fracking” als in te zetten middel genoemd. Daar zijn wij als SP tegen.

6 juni 2018

SP SWF steunt gezamenlijke actie “Samen tegengas”

Foto: SP

Afgelopen zaterdag was er een noordelijke manifestatie tegen gas- en zout winning. Samen met vele actie groepen kwamen we bijeen om onze bezorgdheid uit tespreken. Onze afdeling deelde mondkapjes uit tegen de smerige giftige lucht bij REC.

18 april 2018

Friesland en Groningen samen in aktie tegen gaswinning in Warfstermolen

Foto: Sandra Beckerman

Afgelopen zaterdag waren verschillende actiegroepen bijeen om een vuist te maken tegen de voorgenomen gaswinning in het kleine gasveld bij Warfstermolen. Natuurlijk was SP-SWF daar ook bij.

12 april 2018

Bloeiend verzet Bloeifeest

Foto: SP
In November hebben we tienduizenden bloembollen gepoot om een bloeiend monument te maken voor alle helden die strijden tegen gaswinning en schade. 21 april gaan we het monument onthullen én organiseren we een groot gesprek over onze dromen voor Groningen en hoe we die samen waar gaan maken.Lees verder
19 januari 2018

Fakkeltocht tegen de gaswinning

Foto: Hanneke Goede / SP SWF

Vrijdag 19 januari was de fakkeltocht in Groningen.
Een tocht tegen de gaswinning, georganiseerd na de zware beving, 3,4 op
de schaal van Richter, in Loppersum.