SP: Blij met ontwikkellingen rondom “Bouma pand”

30 oktober 2015

SP: Blij met ontwikkellingen rondom “Bouma pand”

Foto: Carla van der Hoek / Twitter

Afgelopen zaterdag hebben SP'ers uit onze afdeling actievoerder en kunstenaar Theo Jaasma van harte ondersteund in zijn actie voor behoud van het Boumapand.

SP-Fractievoorzitter Carla van der Hoek: “Dat de projectontwikkelaar riep dat het pand niet meer te redden zou zijn was een typisch gevalletje “wij van WC-eend...” en niet bepaald objectief te noemen. Deze gemeente stort zich echter meestal graag in de armen van deze projectontwikkelaars. Daarmee wordt belangrijk erfgoed van Sneek vernield en levert daarbij alleen iets op voor de projectontwikkelaar. De Snekers hebben een karakteristiek pand minder in hun stad."

​Gelukkig staan er nu bedrijven op die meer visie lijken hebben dan alleen het verdienen van geld. Zij vinden het Bouma pand wel te redden en willen zich daar voor inzetten.

Misschien heeft projectontwikkelaar Friso dan straks tijd voor het ontwikkelen en bouwen van betaalbare huurwoningen.​

UPDATE:

Dinsdagavond heeft Theo Jaasma bij de commissie DSO met een gloedvol betoog ingesproken over het Boumapand. Er werden kritische vragen gesteld door de SP en andere partijen. We gaan er vanuit dat het college hier ook nog kritisch naar kijkt.

Foto: Harmen de Wind

Als bijlage hier de inspreektekst.