Bewoners blauwe Furmerusflat spreken in op commissievergadering

8 maart 2012

Bewoners blauwe Furmerusflat spreken in op commissievergadering

furmerusflat

Op dinsdag 6 maart heeft het ‘Platform de Blauwe Flat’ ingesproken op de commissievergadering Doarp, Sted en Omkriten ten aanzien van agendapunt 14 – de Furmerusflats. Daarnaast werd er aan de betreffende bewindslieden een ludieke petitie aangeboden en de demonstranten kwamen op zijn smurfs, in het blauwe dus.

Zoals bekend dreigt een aantal tijdelijk in de Blauwe Flat gehuisveste huurders tussen de wal en het schip terecht te komen, wanneer voor deze relatief kwetsbare groep niets wordt gedaan. Vandaar dit ludieke protest om wethouder Gea Akkerman aan te moedigen met woningbouwvereniging Accolade in gesprek te gaan om zo op te komen voor de bewoners van de blauwe Furmerusflat

Nadat de woordvoerdster van het platform van de blauwe flat haar verhaal gehouden had, was er de gelegenheid voor de raadsleden om vragen te stellen.
Na deze vragenronde waarin de woordvoerdster, aldaar wel of niet geflankeerd door haar "secondante" Fenna Feenstra, deze had beantwoord kreeg de raad nog een mooie petitie aangeboden bestaande uit de "hand"tekeningen van de kinderen die ook nog woonachtig zijn in deze flat, maar deze avond niet aanwezig konden zijn.
petitie blauwe flat

petitie blauwe flat 2