Goed bezochte informatie-avond Nationaal zorgfonds

9 juli 2016

Goed bezochte informatie-avond Nationaal zorgfonds

Foto: SP

Ondanks een spannende voetbalwedstrijd tussen Duitsland en Frankrijk, was er donderdagavond  een thema-avond over het Zorgfonds, een idee van en georganiseerd door de SP. Het was een openbare avond dus voor iedereen toegankelijk.

Dat laatste kun je van het huidige zorgstelsel zeker niet zeggen. Op deze avond waren ongeveer 50 aanwezigen, dus leden en andere belangstellenden. Het thema werd ingeleid door Jimmy Dijk, lid van het Landelijk Campagneteam Zorgfonds. Er werd een informatiefolder rond gebracht en Jimmy maakte in zijn verhaal duidelijk, dat veel mensen zich ergeren aan de bureaucratie, administratieve rompslomp en met name het eigen risico van E 385,00.

Foto: SP

Toen ging de zaal bruisen en volgden er veel vragen over de praktijk van alle dag. De rode draad daarbij was dat veel mensen, en niet alleen in de zaal, zich storen aan alle ellende die nu op je afkomt als je van de zorg gebruik maakt en er blijkbaar niets tegen kunt doen. Ziek zijn is geen keuze, dit kan anders.

Foto: SP

Zodoende was dus eerder het idee ontstaan van het Zorgfonds, dat voor iedereen toegankelijk is en waarbij ook de macht van de verzekeraars terug gedrongen wordt. Veel mensen in de zaal raakten enthousiast over het gedegen en heldere verhaal van Jimmy. Hij vervolgde zijn verhaal met de oproep om zoveel mogelijk mee te doen met de campagne, en handtekeningen te verzamelen om daarmee de politiek te bestoken. Als we met duizenden handtekeningen de politiek van links tot en met rechts kunnen overtuigen en dit Zorgfonds kunnen realiseren, laat de SP weer eens zien hoe je mensen enthousiast en betrokken maakt !

SP 100 % SOCIAAL