Fried Didden vervangt tijdelijk Tineke Mollema in de gemeenteraad Súdwest Fryslân

25 februari 2016

Door een langdurig ziektebeeld van Tineke Mollema wordt zij tijdelijk vervangen door Fried Didden

Tineke is sinds oktober tijdelijk niet in staat om haar functie als raadslid uit te voeren door een verergeren van haar bipolaire stoornis.

Ze had gehoopt in januari weer aan het werk te kunnen, helaas is dit niet het geval. Het gaat wel al beter maar ze heeft meer tijd nodig om te herstellen. De SP stemmers moeten niet de dupe worden en daarom kiest Tineke voor een tijdelijke vervanging van 16 weken. "Op deze manier kan de fractie weer op volle kracht aan de slag om het SP geluid te laten horen in de raadszaal" aldus Tineke Mollema.

Fried Didden is degene die Tineke gaat vervangen. Hij is donderdagavond 25 februari geïnstalleerd als tijdelijk raadslid voor de SP in de gemeenteraad van Súdwest-Fryslân.

Fried is begonnen in 1977 als verpleegkundige in de psychiatrie. Later ging hij leerlingen begeleiden en werd uiteindelijk docent sociologie. In 2003 is hij overgestapt naar de non profit sector en werd daarbij uitgezonden naar Kosovo in de ziekenhuiszorg. Vorig jaar zomer kwam hij weer terug naar Nederland en gaf al aan zich weer in te willen zetten voor de SP. Wij zijn dan ook erg blij dat hij Tineke wil vervangen in de gemeenteraad.