Geen zand, maar zout erover

31 januari 2016

Geen zand, maar zout erover

Foto: SP

Al jaren kunnen kinderen uit Tirns zodra het gesneeuwd heeft niet meer veilig naar school in Reahús, omdat dit fietspad sinds de herindeling niet meer gestrooid wordt en ook de weg er naar toe is niet meer opgenomen in de strooiroute van de gemeente.

De SP heeft daarom tijdens de raadvergadering van 21 januari j.l. gevraagd aan de wethouder om met de betrokkenen en dorpsbelang om de tafel te gaan en samen te zoeken naar een oplossing die beter werkt dan een bak bevroren zand, wat de inwoners zelf met een emmer en een schep moeten verspreiden over een totale afstand van 3 kilometer.

Tijdens de raadsvergadering zaten dik 30 ouders en kinderen op de publieke tribune met emmers schepjes en sneeuw schuivers om duidelijk te maken dat ze willen dat kinderen veilig naar school moeten kunnen fietsen. Ook als het glad is.

Wij zijn dan ook blij dat we nu hebben vernomen dat de wethouder in een gesprek met dorpsbelangen heeft beloofd te gaan kijken of de doodlopende straat kan meegenomen worden in de strooiroute en dat er naast een bak zand nu ook de gevraagde bak zout bij het fietspad staat.

Hopelijk zijn de problemen nu opgelost en kunnen de kinderen bij een volgende sneeuwperiode veilig naar school. Dat hebben deze bikkels, die elke dag door weer en wind naar school fietsen, wel verdiend!