10 keer beter

28 september 2014

10 keer beter

Het kan beter in Nederland. 10 keer beter zelfs. Om dit te bekrachtigen gingen er een aantal actieve SP'ers in Bolsward en Sneek de straat op om te laten zien hoe

Bolsward, 26-09-14. “Er zijn toch helemaal geen verkiezingen nu?” “Nee, meneer, dat klopt en dat is ook precies waarom de SP anders is. Voor ons is het altijd campagne tijd.” Het is vrijdagavond, koopavond in Bolsward en de SP doet een flitsactie met de ’10 keer beter’ flyer. Het is niet erg druk in de stad, maar de sfeer is goed en de reacties zijn overwegend positief. “Mag ik u deze flyer aanbieden, met 10 alternatieven voor het beleid van het kabinet?” “10 keer beter? Dat is niet zo moeilijk met de club die er nu zit!”

Sneek, 27-09-14. Perfect weer voor een dag met de SP kraam. De zon schijnt, de temperatuur is prima en tegen de middag is het dan ook lekker druk op het Schaapmarktplein in Sneek. Opvallend veel mensen blijven even staan voor een praatje, met name ouderen die hun zorgen uiten over alle bezuinigingen. De ‘10 keer beter’ flyers en de nieuwe ouderenkranten vliegen de kraam uit. Kinderen vermaken zich met het blikgooien, waarbij ze de idiote maatregelen van Rutte welgemikt van tafel kunnen spelen.

Ondertussen brengen drie SP leden een bezoek aan activiteitencentrum ‘Poort 20’ aan de Oude Koemarkt, waar zorginstelling Timpaan, de vrijwilligers en professionals die er werken, er alles aan doen om anderen te helpen en te zorgen voor een wereld van verschil.