Nieuwsbrief

3 december 2013

Nieuwsbrief

De nieuwsbrief van 8 november jongsleden over de Algemene LedenVergadering, gehouden in het Convent te Bolsward.

Beste Leden,

Vrijdag acht november is in het Convent in Bolsward een Algemene Ledenvergadering van onze afdeling gehouden. In deze belangrijke bijeenkomst zijn de eerste stappen naar de gemeenteraadsverkiezingen gezet. Ons verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst zijn ter goedkeuring aan de leden voorgelegd. Ook zijn een nieuwe voorzitter en organisatiesecretaris gekozen. We zijn blij dat we ruim twintig leden in het Convent welkom konden heten.

Als eerste is de kandidatenlijst vastgesteld. Hierin zijn geen aanpassingen meer gedaan waardoor vastgesteld is dat Carla van der Hoek tot Lijsttrekker is benoemd. De rest van de lijst houden wij nog even voor ons tot we met de verkiezingscampagne beginnen. Carla roept iedereen op om mee te doen met acties, folders rondbrengen en onze oren en ogen in de je buurt, dorp of gemeenschap te zijn. Het zijn spannende tijden, zowel economisch als politiek. In maart volgend jaar gaan we naar de stembus voor gemeenteraadsverkiezingen. De vraag is: in wat voor samenleving willen wij met z’n allen leven? Hoe willen wij dat de zaken in onze gemeente geregeld worden? Op dezelfde kille, manier als het kabinet het doet? Of willen we een gemeente met een menselijk gezicht waarin aandacht, zorg en respect voor elkaar het winnen van cijfertjes en stompzinnig bezuinigen?

Daarna hebben we het verkiezingsprogramma vastgesteld. Het verkiezingsprogramma is het mooie product van een zevental bijeenkomsten en het harde werk van Ruben Strubbe, Marten de Wind en Tineke Mollema. Er zijn door de leden nog een aantal goede amendementen aangedragen, die dan ook unaniem aangenomen werden. Nu kan het programma nogmaals gecontroleerd worden op juiste spelling en vertaald worden in het Fries.

In deze ALV is er afscheid genomen van Fenna Feenstra als voorzitter. Fenna is nu Regiovertegenwoordiger voor de provincie Friesland, maar blijft betrokken bij onze afdeling. Tineke Mollema is verkozen tot de nieuwe voorzitter, samen met Joost van Houten als afdelingssecretaris. Net gekozen voorzitter Tineke Mollema bedankte scheidend voorzitter Fenna Feenstra voor haar inzet en vasthoudendheid: “Als Fenna, samen met Joost en Marloes, niet de verantwoordelijkheid hadden genomen om weer opnieuw met deze afdeling te beginnen, dan waren wij hier nu niet met z'n allen bij elkaar geweest. Ze hebben de afdeling na de problemen rond de vorige verkiezingen weer opgebouwd tot wat het nu is. Een actieve afdeling met een grote kerngroep, veel succesvolle acties en waarbij het landelijk bestuur geen enkele twijfels had om ons mee te laten doen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ik vind dat we daar met z'n allen heel erg trots op mogen zijn!”

Het was een succesvolle avond waarmee we de eerste grote stap hebben gezet richting de gemeenteraadsverkiezingen. We willen iedereen dan ook oproepen om de volgende stappen samen met ons te zetten en ons te helpen met de voorbereidingen naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014.