Bieb-actie Súdwestfryslân van start

10 oktober 2012

Bieb-actie Súdwestfryslân van start

bieb
Maar liefst 5 (!) bibliotheken worden bedreigd met sluiting. Workum, Witmarsum, IJlst, Makkum en Koudum zijn hun voortbestaan niet zeker.
De SP Súdwestfryslân vind dat onaanvaardbaar en is daarom, samen met de bibliotheken, een actie gestart om dit tegen te houden.

Zaterdagmiddag was de aftrap in alle 5 de plaatsen. Groepjes SP'ers hebben raamposters verspreidt en handtekeningen opgehaald.
De reacties van de mensen die werden aangesproken waren zeer verontwaardigd: "onze bieb dicht? Dat kan en mag toch niet?"

Ook de bibliotheken zelf zijn al druk in de weer met o.a. een petitie op internet.

Maar dit moet en kan nog veel meer worden, dus worden deze week de scholen en wellicht ook andere instellingen benaderd om mee te doen met de actie. U kunt ook meedoen: download de raamposter en de handtekeningenlijst en print deze. Hang de raamposter voor het raam en geef er ook één aan de buren. Verzamel handtekeningen op uw werk, bij uw vereniging of tijdens de voetbaltraining. Kortom: help mee en kom in actie voor de bieb!

link naar de petitie