Bewoners aan het woord in Lemmerweg-West

10 juli 2017

Bewoners aan het woord in Lemmerweg-West

Foto: Hanneke Goede / SP SWF

Vanavond zijn onze leden de Lemmerweg-West in gegaan om huis aan huis de resultaten te bezorgen van de enquête die vorig jaar in deze buurt is gehouden. Veel bewoners hebben aangegeven graag op de hoogte gehouden te willen worden. Die zullen we binnenkort nog persoonlijk bezoeken.

Foto: Monique de Wind / SP SWF

In het algemeen zijn bewoners tevreden over de wijk en is in het algemeen aangegeven dat de leefbaarheid redelijk tot goed is. Er zijn gedeelten in de wijk waar de leefbaarheid onder druk staat door vervuiling en geluidsoverlast en soms voelen bewoners zich bedreigd door gedrag van buren.

Foto: Ymelda Pronk / SP SWF

De grootste ergernis voor de bewoners van de Lemmerweg-West is het onderhoud van de buurt. Het hoogst scoort het zwerfafval. In de categorie zwerfafval wordt overlast van uitwerpselen van honden en katten (o.m. in de zandbakken van de speeltuintjes) vaak genoemd. Ook de kwaliteit van de bestrating in de Lemmerweg-West laat zeer te wensen over.

Na het onderhoud van de buurt is de verkeersveiligheid een grote zorg voor de buurtbewoners. Te hard rijden door woonwijken, waarin kinderen spelen en het ontbreken van verkeersdrempels worden veel genoemd. Vooral de Piekezijlstraat, de Scherhemstraat, de Lemmerweg, de Morrahemstraat en het Kaatsland worden genoemd als straten, waarin te hard wordt gereden.

Vooral op het gebied van onderhoud en verkeersveiligheid willen we graag als SP, samen met de buurtbewoners, kijken wat we hier verder mee kunnen doen. Dat willen we niet alleen in de raad doen, maar ook op straat met acties. Als u daarmee wilt helpen, horen we dat graag!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Voorzitter Johan Swart (sudwest-fryslan@sp.nl, 06-46377510)
Fractievoorzitter Fried Didden  (fried.didden@gmail.com, 0515-420875)