SP informatief

24 mei 2018

Leden SP Súdwest-Fryslân kiezen nieuwe voorzitter en organisatiesecretaris

Foto: Marja Bos

Op 17 mei heeft SP Súdwest-Fryslân haar ledenvergadering in buurtcentrum "De Eekmolen" gehouden. De leden van SP SWF hebben Hanneke Goede als voorzitter en Ymelda Pronk als organisatiesecretaris gekozen. Nadat de ontwikkelingen van de laatste tijd zijn besproken, konden de
leden vragen stellen. Ondanks soms kritische vragen verliep het rustig en konden de leden alle vragen kwijt. De open en eerlijke benadering
werd als erg prettig ervaren. Ook is de nieuwe koers besproken en
zijn er diverse voorstellen gedaan voor acties.

24 april 2018

Harmen de Wind bedriegt SP-stemmer

Nadat de teleurstelling voor SP afdeling Súdwest-Fryslân al groot was,
rooft Harmen de Wind de enig behaalde zetel weg van zijn kiezers. Met
96 voorkeursstemmen van de 1171 laat De Wind de SP kiezer in de kou
staan door een eigen raadsfractie te beginnen.

14 januari 2018

ALV stemt voor nieuwe bestuursleden

Foto: SP

Op vrijdag 12 januari 2018 heeft de Algemene Leden Vergadering zes nieuwe bestuursleden gekozen. Hiermee bestaat het gekozen bestuur, met de fractievoorzitter toegevoegd, uit negen personen.

15 augustus 2017

Carla van der Hoek (SP SWF) stapt over naar GBTTL

Foto: SP

Carla van der Hoek, raadslid voor de SP Súdwest-Fryslân stapt over naar Gemeente Belangen Totaal Lokaal. De achtergrond van deze keuze ligt in de relatiesfeer. De SP SWF betreurt deze keuze en heeft de inzet van Carla van der Hoek altijd gewaardeerd.

17 juni 2017

Uitkeringsgerechtigden niet verplicht naar Culturele Hoofdstad 2018

Foto: LC / LC. nl

Naar aanleiding van een bericht van Omrop Fryslân heeft de SP fractie vragen gesteld in de raadsvergadering van donderdag 15 juni 2017. In het artikel werd gemeld dat Friese gemeenten 1000 vrijwilligers zouden leveren voor CH2018. Enkele gemeenten hebben inmiddels een uitvoeringsovereenkomst met vrijwilligersorganisaties gesloten.

14 juni 2017

Vraag SP over schuld bij zorgverzekeraar levert succes op

In de commissie Boarger en Mienskip van 22 maart heeft onze fractie vragen gesteld over een regeling van de overheid voor bijstandsgerechtigden met schulden bij de zorgverzekering. Ze kunnen dan onder bepaalde voorwaarden af van de bestuurlijke boete en terug naar hun eigen verzekering. Voor deze regeling had onze gemeente totnutoe geen afspraken gemaakt, terwijl deze al sinds juli 2016 bestaat.