Je ziet meer met 30 op de Steenklip

30 juni 2017

Je ziet meer met 30 op de Steenklip

Foto: Hanneke Goede / SP SWF

Nadat uit een enquête bleek dat bijna de hele straat last heeft van hardrijders, heeft SP Súdwest-Fryslân gisterenavond een kleinschalige actie uitgevoerd samen met de buurtbewoners.

Bewapend met kartonnen dozen, rood gespoten plastic melkflessen, tape, spuitlijm, rode spuitverf, zwarte modder en leuke plantjes, zijn we aan de slag gegaan.

Foto: Marja Bos / SP SWF

Samen met een aantal buurtbewoners zijn eerst de rode melkkannen gevuld met bloemen en heeft bijna elk huis er 1 voor de deur gekregen. Daarna zijn 2 grote kartonnen bloembakken gemaakt, rood gespoten, beplakt met 30km teksten en duidelijk in het zicht gezet.

Foto: Hanneke Goede / SP SWF

Foto: Marja Bos / SP SWF

De mensen van de flatjes aan de Steenklip kwamen ook even kijken. Ook zij ervaren overlast van hardrijders en zijn blij dat er aandacht aan geschonken wordt. We horen ook meerdere malen dat het parkeerhaventje veel door forenzen wordt gebruikt die dan de stad in fietsen. Daardoor kunnen bewoners hun auto niet kwijt. We hebben veel positieve reacties op de actie gehad.

We hebben een gezellige en productieve avond gehad. Nu hopen op een positief geluid over de hardrijders, als we de bloembakken weer komen ophalen.