Ook in Sneek acties voor de volkspetitie Red de Zorg!

15 mei 2015

Ook in Sneek acties voor de volkspetitie Red de Zorg!

Foto: FNV / fnvvoorzorg.nl

De SP en zorgmedewerkers uit Sneek e.o voeren op 19 mei 2015 in Sneek actie voor het behoud van goede zorg. Op deze dag halen zij handtekeningen op voor de Volkspetitie Red de zorg.

Deze volkspetitie is een initiatief van FNV en CNV en wordt inmiddels door veel meer organisaties en personen ondersteund. Met deze volkspetitie eisen de ondertekenaars dat staatssecretaris Van Rijn ingrijpt en direct stopt met de bezuinigingen op de zorg en dat al het geld bestemd voor zorg ook naar de zorg gaat. Daarnaast moeten er voldoende zorgverleners zijn om goede zorg te geven en mag het professionele werk niet worden overgenomen door vrijwilligers. Ook willen FNV en CNV echte banen in de zorg. Banen waarvan je kunt leven, waarin je ook betaald wordt als je ziek bent en waarin je pensioen opbouwt.

Wij als SP en zorgverleners vinden het niet kunnen dat honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, psychische problemen of een handicap hebben, deze zorg kwijt raken.

Daarom zetten wij, SP en zorgverleners uit Sneek e.o. ons maximaal in voor de volkspetitie. Wij zullen net als onze collega’s in het hele land en samen met iedereen die ons wil steunen ons inzetten om in zes weken tijd 300.000 handtekeningen op te halen. Wij roepen iedereen die de zorg een warm hart toedraagt op ons te helpen door even langs te komen en daar de petitie te komen tekenen. Lukt dat niet dan kan het ook door de  volkspetitie te tekenen op www.fnvvoorzorg.nl en daar in de activiteitenagenda te kijken wanneer er bij u in de buurt nog een handtekeningenactie op straat plaatsvindt.