Campingproblematiek

6 juni 2022

Campingproblematiek

Foto: Hanneke Goede

Al meer dan 1000 campingplekken zijn verdwenen in Fryslân. Ook binnen Súdwest zijn al de nodige plekken weg.
Oa Camping It Soal in Workum is te prooi gevallen aan zogenaamde "gebiedsontwikkeling" en nu lijkt camping "De Potten" aan het Sneekermeer eenzelfde lot te ondergaan.

Het is landelijk een enorme trend aan het worden. Roofinvesteerders die hun blik hebben laten vallen op campings met seizoensplaatsen en hier een dure chaletcamping van willen maken. Mensen met de kleine beurs moeten verdwijnen van zo'n camping en de kans op een plek op een andere camping is nihiel. Als het al wel lukt om een andere plek te vinden, is de kans groot dat ook deze camping verkocht wordt.

Nog even en kamperen in Fryslân is alleen nog voor de elitaire bovenlaag, net als een huis kopen of een kachel stoken. Poen gaat boven fatsoen!
Als SP SWF gaan wij ons best doen voor de seizoensplaatsen in onze gemeente! Iedereen heeft recht op een vakantieplek!

Foto: screenshot

Bovenstaande foto zijn de plannen voor "De Potten", waar kampeerplaatsen "flexibele verhuur-lodges" worden (dus vaste chalets ed), de seizoensplaatsen veranderen in "flexibele verhuur-lodges" (dus de seizoensplaatsen verdwijnen) en het onzeker is dat er particuliere stacaravans komen.
Een luxe glamping dus...