Ron Meijer komt naar Leeuwarden

30 november 2018

Ron Meijer komt naar Leeuwarden

Foto: SP

Landelijk SP-voorzitter Ron Meyer zal komende donderdag 6 december Leeuwarden aan doen in een tour door het land. Tijdens een openbare avond in Theater De Bres spreekt Meyer graag met de aanwezigen. Onlangs publiceerde Meyer het boek 'Grip, in gesprek over de staat van ons land' dat bestaat uit gesprekken met honderd wetenschappers, schrijvers en denkers over de staat van Nederland. Hij sprak met mensen als Sinan Can, David van Reybrouck, Jan Terlouw, Roxane van Iperen en bisschop De Korte. Ze lieten allen hun kritische licht schijnen op onze huidige samenleving.

Meyer; "Fascinerend hoe al die verschillende denkers het over één ding volstrekt eens zijn: ons land kan veel rechtvaardiger. Niemand kan zich nog permitteren afzijdig te blijven. Wie grip wil, zal moeten grijpen. Wie begrip wil, zal moeten begrijpen.”

De avond is onderdeel van een tot nu toe drukbezochte tour door het land en vindt plaats in Theater De Bres, op loopafstand van het station en achter De Harmonie. Aanvang is 20:00 uur, ontvangst met koffie vanaf 19:30 uur. Van het boek 'Grip, in gesprek over de staat van ons land' is inmiddels de derde druk uitgekomen. Tijdens de avond is het boek te koop.

Wanneer:       Donderdag 6 december
Waar:            Theater De Bres, Schoolstraat 4, Leeuwarden