Bezoek Ron Meyer aan Súdwest Fryslân

Bezoek Ron Meyer aan Súdwest Fryslân

Foto: Serge Ligtenberg / www.moerdijk.sp.nl

Hallo strijdgenoot,

Als nieuwe voorzitter van de SP wil Ron Meyer kennismaken met alle SP-afdelingen en tegelijkertijd aandacht vragen voor het Nationaal ZorgFonds. Op 13 juli is hij tussen 15:00 uur en 17:00 uur te gast bij onze afdeling.

Hij gaat in Sneek pand 6 bezoeken, het inloophuis voor verslaafden en daklozen en daarna met een aantal actieve SP’ers in de wijk Sperkhem bij de bewoners langs om mensen te overtuigen het Nationaal ZorgFonds te steunen.

Het Nationaal ZorgFonds vervangt het huidige stelsel van zorgverzekeraars waarbij het eigen risico komt te vervallen en de GGZ, tandzorg en fysiotherapie weer helemaal vergoed worden. Meer informatie over het Nationaal ZorgFonds vindt u op http://www.nationaalzorgfonds.nl.

Juist de daklozen en verslaafden hebben veel last van het huidige zorgsysteem. Het is ingewikkeld gemaakt door een basispremie, aanvullende verzekering, zorgtoeslag, verplicht eigen risico, vrijwillig eigen risico, eigen bijdragen en zaken die weer niet worden vergoed uit de zorgverzekering. Asli, medewerker in pand 6 aan de kleine palen 6 in Sneek, gaat uitleggen waarom het voor haar cliënten belangrijk is dat het verzekeringssysteem simpeler en eerlijker moet worden.

Geïnspireerd door de woorden van Asli gaan we vervolgens met Ron aan de slag om steun te vergaren in de Sneker wijk Sperkhem. Hij wordt hierbij ondersteund door de vrijwilligers van het Nationaal ZorgFonds en actieve leden van SP Súdwest-Fryslân.

Wilt u aanwezig zijn tijdens dit bezoek, dan vraag ik je om dat voor woensdag kenbaar te maken zodat we daar rekening mee kunnen houden.

Met vriendelijke groet,

Tineke Mollema