Waterskibaan op de Potten?

13 augustus 2014

Waterskibaan op de Potten?

In diverse media is er al over geschreven: een bedrijf uit Appelscha wil een waterski-kabelbaan aanleggen in recreatieplas de Potten. Het college van B&W is positief over het plan. Wij vragen ons af of deze locatie wel zo geschikt is.

In de huidige situatie is de Potten een ideale plek voor mensen uit Sneek en omgeving om een dagje aan het water lekker te ontspannen. Kinderen kunnen er veilig zwemmen, er zijn een aantal goede voorzieningen en er is zelfs een gedeelte gereserveerd voor naaktrecreatie.

Het is maar zeer de vraag of de Potten wel zo aantrekkelijk blijft als het plan voor een waterski-baan doorgaat. Waterskiën wordt gerekend tot de ‘extreme sporten’. Lekker jong en wild, zeg maar. De kabelbaan zelf mag dan vrijwel geruisloos zijn, dat wil nog niet zeggen dat de waterskiërs dat ook zijn.

In tegenstelling tot het college verwacht de SP wel degelijk overlast voor andere bezoekers van de Potten.

Waarmee Sneek bij uitvoer van dit plan misschien een waterski-kabelbaan rijker zou zijn, maar een gratis voor iedereen toegankelijk water recreatie gebied armer.

Reacties

Nee stel je voor dat je meer toeristen naar de stad trekt en daar iets aan verdiend. Mensen die van extreme sports houden zijn uiteraard altijd luidruchtig en aso jeugd die daar 's avonds komt niet. Wat een slecht verhaal dit.

Prima dat jullie zo bezorgd zijn - wij zijn het ook. Dit is een activiteit die daar niet past. Wij komen net terug van heerlijk zwemmen op de Potten (doen dat het hele jaar door) en de gedachte dat je dit hele natuurgebied kapotmaakt voor een paar toeristen, maakt ons ziek. Er wordt de laatste tijd in SWF steeds kortzichtiger gedacht over economische ontwikkeling. Van dit plan worden een paar mensen beter en veel worden de dupe. En dat voor drie arbeidsplaatsen? De horeca en dit soort ondernemers komen in SWF altijd eerst en daarna -op afstand- pas de bewoners… Jammer! Laten we zorgen dat dit zieke plan niet doorgaat!