Koudwatervrees voor verfrissend links?

5 april 2014

Koudwatervrees voor verfrissend links?

De informatie ronde is achter de rug. Het advies van de informateur is dat er een college gevormd wordt van het CDA, PvdA, FNP en D66. Hoewel de kiezer zich heeft uitgesproken voor meer links, zien we dit niet terug in het voorstel voor de coalitie.

Als partij met de grootste winst vinden wij het op zijn minst opmerkelijk dat wij in de informatieronde amper genoemd worden. Voor de PvdA waren we zelfs helemaal niet in beeld voor een nieuw te vormen college. De PvdA kiest voor liberaal in plaats van 100% sociaal. Een aantal partijen heeft vraagtekens bij onze bestuurlijke ervaring. Onervarenheid wil niet zeggen ongeschiktheid, maar wel nieuw, anders en verfrissend. We vragen ons af of de andere partijen koudwatervrees hebben?

De SP toetst alles aan onze kernwaarden: menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. Hiermee laten wij een duidelijk en herkenbaar SP geluid horen op straat en in de raad.

Reacties

Natuurlijk is het vreemd dat de PVDA samen met de SP in de coalitie niet ziet zitten. Maar....dit biedt ook voordelen. Niet gebonden zijn aan coalitie afspraken waarbij partijen water bij de wijn moeten doen biedt kansen om een 100% sociale koers te varen. Bovendien kunnen onze raadsleden de komende jaren veel dossierkennis opdoen. Dus over 4 jaar de grootste linkse partij worden en dan........een wethouder leveren!!