SP maakt schoon schip

8 augustus 2013

SP maakt schoon schip

SP
Tijdens de Sneekweek zijn een aantal actieve SP'ers bezig geweest om de Sneeker grachten wat schoner te krijgen. Een actie die veel positieve reacties teweeg bracht.

"SP maakt schoon schip". Gewapend met een paar vuilniszakken in een vrolijk versierde boot heeft de SP op dinsdag tijdens de Sneekweek door de stad gevaren om zwerfvuil op te ruimen.

"Met name tijdens de Sneekweek vind je veel zwerfvuil in de grachten. Omdat de SP een partij is van daden en niet alleen maar woorden hebben we besloten iets positiefs te doen voor de stad Sneek en het zwerfvuil op te ruimen" aldus Tineke Mollema, bestuurslid SP Sudwest Fryslân. "In het nieuws hoor je veel commentaar op de politiek. Maar een goede samenleving begint bij zorg en respect voor mens, milieu en de buurt. Wij hopen hiermee het goede voorbeeld te geven".

De SP heeft een kleine twee uur gevaren in de stad en een halve boot met zwerfvuil opgehaald. Naast de boot liepen actieve SP-leden mee om de actie te ondersteunen. De SP kreeg veel positieve reacties van het sneekweek publiek.

schoon schip