Buurten in de buurt te Bolsward

12 juli 2011

Buurten in de buurt te Bolsward

De SP in Sudwest Fryslan bezoekt zo nu en dan wijken in het kader van 'Buurten in de Buurt'. SP-ers bellen huis-aan-huis aan en vragen aan de wijkbewoners wat ze van de wijk vinden.

Op dinsdagavond 12 juli is een groepje van 8 SP’ers, gewapend met de laatste ZO-krant, een notitieblok en vragen over de buurt, bij de bewoners rondom “de Dammen” in Bolsward langsgegaan. Ondanks dat het regende hebben de SP’ers veel mensen gesproken en een ZO-krant overhandigd. De wijk bestaat uit koop en huurwoningen. Veel mensen wonen er naar grote tevredenheid.
"Over het algemeen zijn de mensen hier erg tevreden over hun buurt, maar er is wel degelijk een aantal ergernissen en zorgen. Zo is er bijvoorbeeld helemaal geen speelgelegenheid voor kinderen of voor jongeren. Nuttige informatie die de SP-afdeling de komende tijd zal bundelen”, zo zegt ook contactpersoon Fenna Feenstra: "De mensen in de buurt rondom de Dammen zijn over het algemeen erg vriendelijk, sociaal naar elkaar en blij met hun buurtje. De klachten over speelplaatsen zullen we verder onderzoeken. Daar moet meer aandacht voor komen en wij zullen ons daarvoor inzetten."

een groepje sp'ers in BolswardSP-ers kregen ook veel positieve reacties op het 'buurten in de buurt'. Sommige bewoners waren al langer sympathisant van de SP en vroegen ons op de koffie, zo blij verrast waren ze met deze manier van politiek bedrijven.

Door langs te gaan bij mensen, weet je pas echt goed wat er speelt. De SP zal daarom op geregelde tijden een buurt bezoeken om zo contact te houden met de mensen.