SP Fryslân oneens met uitspraken van der Kolk

14 september 2010

SP Fryslân oneens met uitspraken van der Kolk

Bestuursleden van de afdelingen van de SP in Fryslân zijn het oneens met de uitspraken van Ad van der Kolk. Ad gebruikt de media om zijn onvrede te uiten en creëert daarmee een beeld waar de afdelingen zich niet in kunnen vinden. Het beeld dat van der Kolk van de SP oproept in de media klopt gewoon niet” is de mening van de bestuurders.

“Hij laat het voorkomen alsof alles van bovenaf geregisseerd wordt door 'Rotterdam' en dat is een beeld waarin wij ons als bestuurders van de partij ons absoluut niet in herkennen.” aldus Jos van der Horst, woordvoerder namens de besturen van de SP in Fryslân.
Daar waar van der Kolk woorden als kil, berekenend en bureaucratisch in de mond neemt spreken de mensen in de afdelingen van ‘duidelijk’ en ‘altijd bereid’ te helpen daar waar moeilijkheden ontstaan in afdelingen. Ook in de afdeling Sneek is door landelijke bestuursleden meerdere malen geholpen om te trachten de boel weer op de rails te krijgen.
De bestuurders in Fryslân zijn vooral teleurgesteld in van de Kolk omdat hij juist in deze crisistijden een bindend leider had kunnen zijn. 'De boel bij elkaar houden en werken aan de toekomst is belangrijker dan je persoonlijke gram te halen op een partij met mensen die niets anders voor ogen hebben dan het volk te dienen'.