Grote manifestatie in Den Haag voor de 26.000 vluchtelingen.

14 oktober 2006

Grote manifestatie in Den Haag voor de 26.000 vluchtelingen.

Op zaterdag 4 november om 14.00 uur is er een grote manifestatie op Het Plein in Den Haag. Scholen, vluchtelingenorganisaties, vakbonden bekende Nederlanders, diverse politieke partijen en bijna alle gemeenten in het land hebben zich uitgesproken voor een pardonregeling voor de asielzoekers die al meer dan vijf jaar in Nederland verblijven.

In april 2004 organiseerde Keer het Tij op de Dam al een grote demonstratie van 15.000 mensen voor deze groep.
Gezien de nieuwe politieke situatie lijkt het ons goed om nog één keer voor de verkiezingen, samen met alle mensen die zich in de afgelopen periode hebben ingezet voor deze groep, de politiek op te roepen een oplossing te vinden voor de 26.000 vluchtelingen: Kies voor een humaan asielbeleid, te beginnen met een generaal pardon! Op de manifestatie zullen ondermeer de volgende bekende Nederlanders spreken: Hedy d´Ancona, Harry de Winter, Anja Meulenbelt, Hanneke Groenteman, Huub Oosterhuis, Jan de Wit (SP), Hans Spekman (PvdA) en Naima Azough (GL- ovb). Ook is er een optreden van Ernst Jansz (ex Doe Maar).

De manifestatie wordt georganiseerd door: ASKV, Defence for Children,Genoeg is Genoeg, Platform Keer het Tij, Prime, St. 26.000 gezichten,St. Een Royaal Gebaar, St. LOS, Van Harte Pardon Noord,
Vluchtelingencordon Friesland, De schaduw blijft, Vluchtelingenwerk Nederland, INLIA, VON, St. Ons Pardon, Stichting Vluchteling en Vluchtalarm Maastricht.