Kandidatenlijst

De afdeling is trots dat we ook dit jaar een mooie groep mensen hebben die er met zijn allen voor gaan Súdwest-Fryslân 100% sociaal te maken. Een prima mix van ervaren en nieuw, jong en oud, man en vrouw.

Hieronder vindt u onze complete kandidatenlijst van de gemeenteraadsverkiezingen van 2017.

1. Marja Bos

0515-750296

06-41595424

Marja (1961) is geboren en getogen Sneeker, afkomstig uit een rood nest. Al vanaf haar jonge jaren houdt zij zich bezig met de politiek. Marja doet graag mee met acties maar mag ook graag de gebeurtenissen in de raad en het parlement volgen. Marja wil de SP op de kaart zetten in onze gemeente.

2. Ymelda Pronk

06-30878913

Ymelda is een ras echte sneker op gegroeid in de wijk Lemmerweg-Oost. Één op de tien kinderen groeit in Nederland op in armoede. Duizenden kinderen groeien op zonder dat zij dagelijks een fatsoenlijke, gezonde maaltijd op tafel krijgen. Ik wil mij inzetten voor deze kinderen. Armoede onder kinderen kan en mag niet !!!!!

3. Kim van Brugge

Kim is moeder van twee kinderen en pedagogisch medewerker. Ze is sociaal bewogen en betrokken. Strijdbaar voor een rechtvaardige maar vooral sociale samenleving.

4. Susan Kroes

06-37202050

Haar Motto: “De mens weer voorop”. Haar streven is; “We leven in een prachtig land, elke laag moet hiervan de vruchten kunnen plukken. Helaas is dit voor de onderste lagen vaak niet het geval, juist voor deze mensen zou ik me graag hard maken binnen de SP".

5. Tanja Van de Velde

Tanja is inmiddels een goed geïntegreerde Sneeker. Ze is, in 1962, als Belg in Duitsland geboren en heeft een sociaal hart. Ze kan moeilijk tegen onrecht en weet ondertussen dat recht niet altijd recht is. Gelijk hebben betekent niet automatisch gelijk krijgen. Ze maakt zich zorgen om de onderkant van de samenleving in dit welvarende land.

7. Fenna Feenstra

06-46080034

Fenna: “Iedereen heeft recht op een menswaardig en gelijkwaardig bestaan. Als actieve SP’er knok ik voor een Fryslân, Nederland en Europa waar ieder mens telt en waar economie in balans is met een goede bodem, natuur en klimaat.”